În momentul în care au mai rămas 15 zile din perioada promoţională a contului tău la factureaza.ro, primești un e-mail cu informații despre ce urmează în continuare, dar și un contract de adeziune personalizat pentru abonamentul care îți este sugerat ție. Contractul este atașat ca să-l poţi citi pentru a lua o decizie informată, nefiind nevoie de vreo acțiune din partea ta în acel moment. NU trebuie semnat sau ştampilat, nu trebuie scos la imprimantă sau scanat.

După perioada promoţională poţi opta pentru oricare dintre abonamentele noastre profesionale (nu doar cel sugerat in e-mail), sau poți rămâne la contul gratuit, însă cu diverse limitări.

Detalii despre facilităţi şi preţuri găseşti aici: https://factureaza.ro/preturi.

În momentul terminării perioadei promoţionale vei putea accepta contractul direct online din cadrul aplicaţiei factureaza.ro. Vei putea alege tipul de abonament şi perioada de plată. Abonamentul ales va intra în vigoare imediat.

Două aspecte esențiale trebuie să știți, odată ales un abonament cu plată:

Indiferent de tipul de abonament plătit la noi, este bine să știi că poți trece oricând la abonamentul gratuit (free).

Pentru aceasta, urmează pașii din imaginile următoare:

PASUL 1

PASUL 2

 

  PASUL 3

Atenție! Odată cu trecerea la abonamentul gratuit, o serie de servicii de care beneficiai în cadrul abonamentului cu plată, vor fi retrase. Acestea sunt afișate într-o fereastră care se deschide imediat după ce alegi opțiunea ‘FREE’:

Pentru mai multe detalii despre ce este inclus în abonamentul gratuit, click aici.

Aplicația nouă, pe lângă alte noi facilități, oferă și posibilitatea schimbării interfeței, urmând pașii de mai jos.

Dai click pe ‘Contul meu’, apoi ‘Setări interfață’:

După ce dai click pe ‘Setări interfață’, apare opțiunea de schimbare a interfeței de utilizare. Aici ai două tipuri de interfață disponibile:

  • Compact (afișare compactă / mai înghesuită)
  • Tema standard a interfeței de utilizare
  • Minimal (care include minimul necesar)

Tema va ramâne setată și la o nouă logare. Tema compactă, vă ajută sa vă acomodați mai repede cu aplicația nouă, facând-o să semene cu aplicația veche, la fel și tema minimal.

După ce ai selectat opțiunea dorită, nu uita să salvezi informația dând click pe ‘Modificare utilizator’.

Știm că e foarte neplăcut să ai nevoie să emiți o factură și să nu poți din diverse motive. Nu vrem să adăugăm și noi la lista de motive, fapt pentru care practicăm o politică prin care sperăm să reducem cât mai mult blocarea conturilor pe motiv de neplată.

  • facturile au termen de scadență de 15 zile
  • te notificăm cu 3 zile înainte ca factura să devină scadentă, astfel incât să ai timp să o achiți în timp util. Retrimitem notificarea săptămânal pâna când factura e achitată
  • dacă nu achiți o factură, la 7 zile după scadență nu vei mai putea adăuga facturi noi; în rest ,ai acces la orice funcție din aplicație
  • dacă faci plata, o poți introduce chiar tu și contul se va debloca automat; trebuie doar să urmezi pașii de deblocare pe termen scurt

Atenție! Dacă întârzii cu plata mai mult de 20 de zile după data scadenței, contul tău va fi blocat și îl vei putea accesa doar după efectuarea plății

PLATA CU CARDUL BANCAR

Nu uita că poți achita facturile și cu cardul. În acest fel, plata o faci pe loc și se înregistrează automat, astfel încât nu ai niciun fel de întreruperi.

Poți accesa link-ul din textul de avertizare achitării de urgență a facturii,

după care ‘Plătește online’ din fereastra nou deschisă.

Poți ajunge la link-ul de plată online și din ‘Contul meu’, apoi ‘Abonamentul factureaza.ro’.

 

Plata se face complet securizat prin serviciile mobilpay.ro, în moneda de emitere a facturii. În exemplul de mai jos, în euro sau în lei.

Dacă ai restanțe la plata facturilor către factureaza.ro, după o perioadă de timp, contul tău va fi blocat și nu vei mai putea emite documente.

Dacă plătești factura prin bancă, poate dura câteva zile până când noi înregistrăm plata facturii restante.

Înțelegem că pot apărea anumite situații în care nu ai timp să aștepți înregistrarea plății după efectuarea acesteia prin bancă. Ca să nu pierzi timpul în această situație, îți oferim o soluție pentru deblocarea contului pe termen scurt, după cum urmează:

1. Încearcă să adaugi orice fel de document.

 

2. Deoarece ai plăți restante către factureaza.ro, vei primi următorul mesaj care te încurajează să plătești facturile restante și îți arată cum poți debloca pe loc contul în cazul în care ai plătit deja. Click pe ‘acest formular’ dacă ai efectuat deja plata.

3. Introdu suma de plată și selectează modalitatea de plată. După ce salvezi, contul tău va fi deblocat și vei putea emite documente. Dacă în maxim 7 zile după aceea banii nu se regăsesc în banca noastră, contul tău va fi blocat din nou.

Dacă ai timp și e posibil, trimite-ne, te rugăm, pe e-mail dovada plății (copie a OP-ului, spre exemplu). Mulțumim.

Poți oricând să exporți datele asociate contului tău. Pentru aceasta trebuie să urmezi pașii din imaginile următoare:

sau

Apoi, dai click pe ‘Abonamentul factureaza.ro’, unde vei avea opțiunea ‘Export date’

Apăsând butonul ‘Export date’ şi confirmând acţiunea, toate datele asociate contului tău vor fi exportate în format XML la adresa ta de e-mail.

Urmează pașii ca să îți recuperezi date de acces (nume cont, nume utilizator, parolă):

1. Din factureaza.ro, click pe ‘Conectare’ .

2. În panoul de login, dă click pe ‘Ai uitat datele de acces?’.

3. În fereastra nou deschisă, scrie adresa ta de e-mail, cea pe care ai folosit-o să te înregistrezi ca utilizator pe contul tău la factureaza.ro. Vei primi un e-mail, care va conține un link, la adresa menționată de tine. Te rugăm să dai click pe acesta, pentru ca resetarea parolei să fie posibilă.


The new password must have a minimum of 8 characters, a capital letter and a digit.

Dacă nu mai ții minte adresa respectivă, trebuie să ne contactezi direct.

Poți oricând să renunţi la contul tău la Factureaza.ro și să ștergi datele asociate contului tău. Pentru aceasta trebuie să urmezi pașii din imaginile următoare:

sau

Apoi, dai click pe ‘Abonamentul factureaza.ro’, unde vei avea opțiunea ‘Șterge contul’.

Apăsând butonul ‘Șterge contul’ şi confirmând acţiunea, toate datele asociate contului tău vor fi șterse. Nu vei mai primi nici un fel de mesaje sau notificări.

Poți oricând să renunţi la contul tău la Factureaza.ro.

Pentru aceasta trebuie să urmezi pașii din imaginile următoare:

(Pasul 1)

(Pasul2)

(Pasul 3)

Apăsând butonul ‘Închide contul’ şi confirmând acţiunea, contul tău va fi dezactivat. Nu vei mai primi nici un fel de mesaje sau notificări.

Când și cum primesc factura?

Facturile pentru abonamentele factureaza.ro se emit în data de 15, anterior perioadei de facturare. De exemplu, dacă abonamentul tău începe în ianuarie, factura ți se va emite în 15 decembrie. Dacă depășești numărul de documente incluse în abonament, le vom factura la sfârșitul lunii – dar numai după ce s-au adunat cel puțin 20 RON de facturat.

Facturile se trimit *exclusiv pe e-mail*. Semnarea și ștampilarea nu mai sunt obligatorii, astfel încât nu trimitem facturile prin poștă – este suficient să tipărești factura primită pe e-mail și o poți introduce în contabilitate.

Cum pot achita factura?

*Abonamentul se poate achita prin transfer bancar în contul specificat pe factură.

Ce se întâmplă dacă plătesc cu întârziere?

Vezi toate detaliile aici.

Abonamentul gratuit nu permite emiterea a mai mult de 5 documente pe lună. Abonamentele plătite permit, în schimb, depășirea numărului de documente incluse. Prețul pentru fiecare document care depășește numărul de documente incluse este de 1 RON.

Dacă depășești numărul de documente, vei fi notificat imediat în colțul din dreapta-sus asupra costurilor adiționale:

Poți consulta oricând situația contului tău pe luna curentă accesând ‘Contul meu’ -> ‘Abonamentul factureaza.ro’

 

 

Legea spune că toate persoanele fizice sau juridice care desfășoară activități producătoare de venituri au obligaţia să asigure un regim intern de numerotare a formularelor financiar-contabile utilizate. Adică, la începutul fiecărui an financiar (care în România coincide cu începutul anului calendaristic), trebuie să definești o serie pentru facturile, proformele și chitanțele pe care le vei emite în anul respectiv către clienții tăi.

Poți trece oricând la unul dintre abonamentele plătite. Procedura e foarte simplă și durează doar două minute, totul făcându-se online.

Pentru aceasta, trebuie să urmezi următorii pași:

  • Alege din meniul principal ‘Firma mea’, apoi  ‘Contractul de adeziune’
  •  Alege tipul abonamentului și intervalul de plată
  • Confirmă acceptarea contractului după ce l-ai revizuit

Vei primi pe e-mail o copie a contractului. Acesta intră în vigoare imediat, deci vei avea acces instantaneu la facilitățile oferite de abonamentul ales.
Factura se va emite automat în data de 15 a lunii.

Aici găsești lista de prețuri.

factureaza.ro este un serviciu pe bază de abonament. Plăteşti doar cât timp foloseşti serviciul. Factura se emite fie lunar, fie poţi alege să plăteşti în avans cu următoarele reduceri: pe 12 luni primeşti o reducere de 10%, pe 6 luni 7.5%, iar pe 3 luni 5%. Din cauza comisioanelor bancare abonamentul Basic nu se poate achita lunar.

Pot schimba tipul de abonament?

Desigur. Aici găsești detaliile: Cum schimb abonamentul.

Poți trece oricând de la un tip de abonament la altul. De asemenea, poţi oricând schimba intervalul de plată al abonamentului. Procedura e foarte simplă și durează doar două minute, totul făcându-se online.

Pentru aceasta, trebuie să urmezi următorii pași:

Alege din meniul principal „Firma mea”, apoi selectează „Abonamentul factureaza.ro”
(Pasul 1)


Alege noul tip de abonament şi noul interval de plată.
(Pasul-2)

 (Pasul 3)

Se va genera un act adiţional la contractul de adeziune care reflectă schimbările tipului de cont şi a intervalului de plată. Confirmă acceptarea actului adiţional după ce l-ai revizuit.

(Pasul-4)

Vei primi pe e-mail o copie a actului adiţional care se generează în urma schimbării tipului de cont şi a intervalului de plată. Acesta intră în vigoare imediat, deci vei avea acces instantaneu la facilitățile oferite de noul tip de abonamentul ales.

Da, poți depăși numărul de utilizatori incluși în abonament. Caz în care ai două opțiuni:
– plătești 6 lei în plus pe lună pentru fiecare utilizator adițional sau
– treci la un abonament mai mare, care îți permite mai mulți utilizatori

Află aici ce trebuie să faci ca să îți schimbi tipul de abonament.