Cum configurezi setările e-Factura
După ce ai activat integrarea e-Factura, următorul pas este să configurezi setările. Mergi la meniul Setări e-Factura.
Din secțiunea Detalii trimitere
Alege intervalul de timp la care vrei să se transmită factură după ce ai creat-o și ai salvat-o ca emisă sau ca închisă.
Selectează Activează inserarea detaliilor despre e-Factura în emailuri dacă, pe lângă transmiterea prin e-Factura, le trimiți facturile clienților și pe email, direct din factureaza.ro. În acest caz, textul mailului care însoțește factura va conține indecșii de încărcare și descărcare e-Factura de la ANAF.
Selectează Afișați indecșii de încărcare și descărcare e-Factura în formatul PDF al facturii dacă, pe lângă transmiterea prin e-Factura, le trimiți facturile clienților și pe email, direct din factureaza.ro sau folosind propiul email. În acest caz, varianta PDF a facturii, cea generată prin factureaza.ro, va conține indecșii de încărcare și descărcare e-Factura de la ANAF.
Selectează Preluarea automată e-facturi furnizori dacă vrei ca factureaza.ro să preia automat din SPV-ul firmei tale toate e-Facturile pe care ți le transmit furnizorii. De reținut că facturile de furnizori consumă din totalul de documente lunare disponibile în cadrul abonamentului tău. E posibil să atingi limita lunară mai repede decât de obicei.
Selectează Trimite facturile furnizor prin e-mail la o listă personalizată dacă vrei ca arhiva cu e-Facturile preluate de la furnizori să ajungă, de exemplu, la contabilitate. Dacă vrei să primești și tu e-Facturile respective, adaugă tot aici și adresa ta de email.
Nu uita să salvezi orice modificări operezi aici.
Din secțiunea Valori implicite
Aici vei găsi o serie de setări, hai să le numim, avansate. Îți recomandăm să NU modifici valori implicite. Aplicația le-a “intuit” deja corect în funcție de configurările generale pe care le-ai definit pentru firma ta atunci când ți-ai creat cont pe factureaza.ro.
Ca să înțelegi ce reprezintă fiecare câmp din această secțiune, mergi cu mouse-ul peste bulina galbenă cu litera “i”. Citește explicațiile și alege ce se potrivește pentru situația firmei tale.
Aceste configurări generale, care se aplică implicit ori de câte ori alegi să transmiți o factură în sistemul RO e-Factura, sunt extrem de flexibile. Ai oricând opțiunea să le schimbi specific, pe fiecare factură în parte, atunci când o adaugi în cont sau când o modifici.
Nu uita să salvezi orice modificări operezi aici.
Pentru mai multe detalii, citește: