Cum folosești filtrele de căutare?
Filtrele sunt versatile și utile nu doar ca să identifici documente, ci și ca să obții o imagine de ansamblu a afacerii tale.
Spre exemplu, să zicem că vrei să vezi toate facturile anulate într-un anumit interval de timp, pe un anumit client, emise de un anumit utilizator. Sau poate te interesează toate facturile emise într-o anumită monedă pentru clienții dintr-o anumită țară. Sau, de ce nu, ești curios să afli cât ai încasat în prima lună a anului curent față de prima lună a anului anterior.
Poți genera tot felul de combinații în funcție de ce tip de informație cauți. Folosind filtrele ai acces la detalii legate de facturi și încasări cu ajutorul cărora îți poți construi ulterior propriile rapoarte de BI (business intelligence).
Pentru rapoarte setate deja din aplicație intră în meniul Rapoarte.
Există filtre pentru toate categoriile de documente: facturi, proforme, chitanțe și avize. Dar și pentru: proiecte, pontaje și documente standard.
În oricare dintre aceste categorii, filtrele, deși adaptate la categoria respectivă, funcționează la fel. Și sunt așezate mereu pe verticală, în stânga ecranului. Trebuie doar să intri în categoria care te interesează și să le folosești.
Pentru acest articol, vom folosi ca exemplu filtrele de la Facturi.
Pas 1. Click pe Facturi din meniul Facturare
Pas 2. Click pe filtrul sau filtrele care te interesează din lista verticală.
Pas 3. Alege sau bifează criteriile de filtrare. Noi am ales să vedem toate facturile Ciornă, emise în primele patru luni din anul 2020, pe clientul Compusib, de către Utilizatorul Popescu Dan.
Pas 4. Opțional. Grupează informația. Noi am ales ca lista de facturi să fie grupată după serie.
Pas 5. Exportă lista rezultată în formatul dorit. Sau dă click pe oricare dintre documentele din listă, dacă nu ai nevoie de export.
Filtrarea pe un interval de timp este foarte utilă atunci când ai nevoie să exporți documentele pentru contabilitate. Selectează luna și exportă documentele în format PDF sau pentru Saga (dacă folosești acest program de conta).
Pentru comparații, trebuie să faci două sau mai multe exporturi, în funcție de câte criterii de comparație te interesează. De exemplu, dacă vrei să afli valoarea facturilor anulate pe 2022 comparat cu 2023, mai întâi exporți o listă de facturi filtrate după starea Anulat, pe intervalul 01.01.2022 - 31.12.2022. Apoi, faci același lucru pentru 2023.
De reținut că filtrele rămân active și după ce ieși din categoria în care le-ai aplicat. Când revii în pagina de categorie, documentele vor fi filtrate după ultimele criterii alese de tine. Dacă nu mai ai nevoie de ele, șterge-le din partea de sus, de deasupra listei de documente. Filtrele se șterg singure doar dacă ieși din aplicație cu butonul de logout.