Program de facturare online integrat cu e-Factura & e-Transport

Întrebări frecvente

Înapoi la listă

Eroare la integrarea cu e-Factura? Iată posibile cauze și soluții

Nu reușești să activezi integrarea automată cu e-Factura pe factureaza.ro? Iată cele mai frecvente motive pentru care acest proces poate eșua. Și cum le poți rezolva.


Problema: Nu ai certificat digital.

Soluția: Pentru a folosi e-Factura, ai nevoie de un certificat digital calificat. Poți cumpăra unul de la orice furnizor autorizat. Dacă ai nevoie de o recomandare, partenerii noștri de la certSIGN oferă două variante convenabile: semnătura electronică pe TOKEN sau semnătura electronică în CLOUD.


Problema: Certificatul digital nu este compatibil cu ANAF.

Soluția: Nu toate semnăturile digitale sunt acceptate de ANAF. Unele pot fi bune pentru semnat contracte, dar nu și pentru autentificarea în Spațiul Privat Virtual. Înainte să cumperi certificatul, verifică dacă este recunoscut de ANAF pentru acces în SPV.


Problema: Ai un certificat digital valid, dar nu l-ai înrolat în SPV.

Soluția: Simpla deținere a certificatului digital nu este suficientă. Trebuie să îl folosești pentru a te autentifica în Spațiul Privat Virtual (SPV) pe portalul ANAF, în numele firmei sau PFA-ului tău. Citește aici cum înrolezi semnătura digitală la ANAF.


Problema: Certificatul digital nu este „deschis”.

Soluția: Dacă folosești o semnătură digitală pe token, asigură-te că dispozitivul este introdus fizic în laptopul sau calculatorul de pe care încerci să faci integrarea. Dacă ai o semnătură digitală în cloud, verifică dacă ești autentificat în aplicația sau platforma furnizorului. Fără această autentificare, certificatul nu va fi recunoscut de sistem.


Problema: Ești logat în SPV cu un cont greșit.

Soluția: Este important ca integrarea cu e-Factura să fie făcută din contul corect în SPV, adică cel aferent firmei sau PFA-ului pentru care vrei să activezi serviciul. Dacă administrezi mai multe entități (ex: SRL + PFA) sau ești împuternicit pentru alte firme, este posibil să fi accesat accidental contul greșit. Verifică și autentifică-te din nou cu certificatul digital potrivit.


Problema: Activezi integrarea prea devreme.

Soluția: După înrolarea certificatului digital în SPV, este nevoie de un timp de propagare, în care ANAF procesează și validează accesul. Recomandăm să aștepți cel puțin 4–6 ore, ideal o zi întreagă, înainte de a activa integrarea automată cu e-Factura pe factureaza.ro. Încercările premature pot genera erori de conectare.


Problema: Eroare de tip access denied.

Soluția: Această eroare apare frecvent după mai multe încercări eșuate de conectare, când browser-ul păstrează cookie-uri sau sesiuni invalide. Pentru a o rezolva, folosește modul incognito al browser-ului. Alternativ, poți șterge cache-ul și cookie-urile de pe browser-ul curent. Sau încearcă dintr-un alt browser decât cel pe care-l folosești (Firefox, Chrome, Edge, Opera etc).


Problema: Certificatul digital a expirat.

Soluția: Dacă nu ai reînnoit certificatul digital la timp, acesta nu mai este valabil pentru accesul în SPV sau pentru integrarea cu e-Factura. Va trebui să: achiziționezi un certificat nou, să reiei procesul de înrolare a semnăturii digitale la ANAF și abia apoi să reactivezi integrarea automată cu e-Factura pe factureaza.ro.


Problema: Certificatul digital a fost reînnoit, dar nu a fost actualizat și la ANAF.

Soluția: Reînnoirea certificatului la furnizor (ex: certSIGN, DigiSign etc.) nu este suficientă. Trebuie să accesezi SPV și să faci actualizarea manuală cu noul certificat. Citește aici cum faci reînnoirea certificatului digital pentru SPV ANAF.


Problema: Eroare temporară la ANAF.

Soluția: Uneori, Spațiul Privat Virtual al ANAF poate fi inaccesibil din cauza unor întreruperi temporare de serviciu. În acest caz, singura soluție este răbdarea. Revino mai târziu și încearcă din nou.


Acestea sunt cele mai des întâlnite cauze care pot împiedica activarea integrării automate cu e-Factura pe factureaza.ro. Dacă ai bifat toți pașii și tot întâmpini dificultăți, contactează-ne și te vom ajuta cu plăcere. Sau găsește soluția în secțiunea de Întrebări frecvente.

Înapoi la listă