Ce faci dacă ai transmis la e-Factura o factură greșită sau o factură pentru care ai efectuat o stornare
Facturile transmise și validate de ANAF (au primit index de descărcare) nu pot fi nici șterse, nici anulate și nici modificate. Iată ce poți să faci dacă pe o anumită factură intervin probleme.
Dacă ai transmis factura cu datele greșite
Emiți o factură nouă cu datele corecte.
Urmezi pașii ca să transmiți și această factură la e-Factura.
Atunci când alegi setările e-Factura specifice acestei facturi, la secțiunea Generale (sau, după caz, Detalii principale), în câmpul Tip de factură, alegi 384 Factură corectată.
Mergi apoi la secțiunea Referințe, dai click pe Adaugă referință la o factură anterioară, completezi câmpurile Numărul facturii anterioare și Data facturii anterioare.
Dacă ai transmis o factura ulterior stornată (total sau parțial)
Urmezi pașii ca să transmiți factura storno la e-Factura.
Atunci când alegi setările e-Factura specifice acestei facturi, la secțiunea Generale (sau, după caz, Detalii principale), în câmpul Tip de factură, rămâi pe valoarea implicită, și anume codul 380.
Mergi apoi la secțiunea Referințe, dai click pe Adaugă referință la o factură anterioară, completezi câmpurile Numărul facturii anterioare și Data facturii anterioare.
Opțional, poți anunța și clientul în aceste situații, dar, dacă e persoană juridică, va primi oricum factura corectată sau factura storno în propriul SPV.