Cum verifici dacă o factură a fost transmisă în sistemul RO e-Factura (SPV) și validată de ANAF
Ai activat integrarea e-Factura, ai configurat setările, ai început să transmiți facturi. Hai să vedem cum afli statusul e-Factura.
Pentru o privire rapidă
Mergi la meniul Facturare, submeniul Facturi.
În dreptul fiecărei facturi din listă ai un cerculeț cu litera “e”.
Dacă cerculețul este:
Gri: factura nu a fost niciodată transmisă la RO e-Factura
Portocaliu: factura este programată să fie transmisă la RO e-factura
Albastru: factura a fost transmisă, are index de încărcare și urmează să treacă prin procesul de validare ANAF (nu trebuie să faci nimic, doar să aștepți rezultatul validării)
Verde: factura a fost validată de ANAF și are index de descărcare, totul este în regulă (nu mai trebuie să faci nimic)
Roșu: din varii motive, factura transmisă în RO e-Factura a fost invalidată de ANAF. [În această situație, dă click pe numărul facturii ca să intri în pagina de vizualizare. Citește mesajul din dreapta facturii, unde apare motivul invalidării, așa cum a fost comunicat de ANAF. Va trebui să editezi factura în funcție de motivul returnat de ANAF și să o retransmiți la RO e-Factura.
Ca să vezi indecșii și să descarci arhiva ANAF
Ca să intri pe orice factură, ai mai multe variante:
Intri în meniul Facturare, submeniul Facturi, identifici vizual factura și dai click pe numărul ei.
Dacă factura este mai veche, tot în meniul Facturare, submeniul Facturi, folosești Filtrele ca să identifici factura și dai click pe numărul ei.
Dacă factura este mai veche, dar știi numărul, valoarea sau clientul, o găsești folosind căsuța de Căutare rapidă, unde dai click pe numărul ei.
Odată intrat în pagina de vizualizare a facturii, în partea dreaptă, ai un istoric detaliat.
Aici găsești:
indexul de încărcare
indexul de descărcare
factura semnată digital în format XML
arhiva zip completă de la e-factura (ANAF) sau în format-ul PDF furnizat de ANAF
posibilele mesaje transmise de ANAF, dacă factura a fost invalidată