Internal order for the appointment of the people responsible for invoicing

*The persons responsible for the organization and management of the accounting must choose by internal written order one or more persons, as the case may be,who have attributions regarding the allocation, the management of the series and of the numbers. Own procedures for establishing and / or assigning numbers will be issued which will be mentioned for each financial year,which is the number from which the first invoice is issued.

*The invoices will havea sequential order number set by the company, so as to ensure the annual requirement.Each year, the number from which the first invoice will be issued must be established (it can be started every year from 0 or it can be continued from the last printed series). When the allocation of series and numbers will be done, will be taken into account the organizational structure, se va ține cont de structura organizatorică, respectively branches, work points, etc.

*Such a decision is made at the end of each year for the next year.

You can download this order using our application, following the steps:

From ‘Configurations’ section you access ‘Series’

From ‘Series’, scroll down till you reach the download link in the bottom of the page, then click on it.

A new window will open then, where you complete the year, the order number and the order data. Then you select the responsible person.

After everything is completed you only download it and that’s it!

Keep up the good work in the new year!

Internal order for the appointment of the people responsible for invoicing

*The persons responsible for the organization and management of the accounting must choose by internal written order one or more persons, as the case may be,who have attributions regarding the allocation, the management of the series and of the numbers. Own procedures for establishing and / or assigning numbers will be issued which will be mentioned for each financial year,which is the number from which the first invoice is issued.

*The invoices will havea sequential order number set by the company, so as to ensure the annual requirement.Each year, the number from which the first invoice will be issued must be established (it can be started every year from 0 or it can be continued from the last printed series). When the allocation of series and numbers will be done, will be taken into account the organizational structure, se va ține cont de structura organizatorică, respectively branches, work points, etc.

*Such a decision is made at the end of each year for the next year.

You can download this order using our application, following the steps:

From ‘Configurations’ section you access ‘Series’

From ‘Series’, scroll down till you reach the download link in the bottom of the page, then click on it.

A new window will open then, where you complete the year, the order number and the order data. Then you select the responsible person.

After everything is completed you only download it and that’s it!

Keep up the good work in the new year!

Decizia internă pentru seriile de facturi

*Persoanele responsabile pentru organizarea și conducerea contabilității trebuie să desemneze prin decizie internă scrisă o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea, gestionarea seriilor și numerelor. Se vor emite proceduri proprii de stabilire și/sau alocare de numere prin care se va menționa pentru fiecare exercițiu financiar, care este numărul de la care se emite prima factură.
*Facturile vor avea un număr de ordine secvențial stabilit de companie, astfel încât să asigure necesarul anual. În fiecare an se stabilește numărul de la care se va emite prima factură (se poate începe în fiecare an de la 0 sau se poate continua de la ultima serie tiparită). În alocarea seriilor și numerelor se va ține cont de structura organizatorică, respectiv sucursale, filiale, puncte de lucru.
*Se întocmește o astfel de decizie la sfârșitul fiecăriu an pentru anul următor.

Această decizie se poate descărca din aplicația noastră, urmând pașii:

Din secțiunea ‘Configurări’ accesezi ‘Serii’

Din ‘Serii’,scroll in jos pana la link-ul de descărcare aflat în josul paginii, apoi click pe acesta.

Se va deschide apoi o fereastră pentru completarea anului, numărului deciziei și data deciziei. Selectezi apoi responsabilii.

După completare descarci și gata!

Spor în noul an!

Decizia internă pentru seriile de facturi

*Persoanele responsabile pentru organizarea și conducerea contabilității trebuie să desemneze prin decizie internă scrisă o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea, gestionarea seriilor și numerelor. Se vor emite proceduri proprii de stabilire și/sau alocare de numere prin care se va menționa pentru fiecare exercițiu financiar, care este numărul de la care se emite prima factură.
*Facturile vor avea un număr de ordine secvențial stabilit de companie, astfel încât să asigure necesarul anual. În fiecare an se stabilește numărul de la care se va emite prima factură (se poate începe în fiecare an de la 0 sau se poate continua de la ultima serie tiparită). În alocarea seriilor și numerelor se va ține cont de structura organizatorică, respectiv sucursale, filiale, puncte de lucru.
*Se întocmește o astfel de decizie la sfârșitul fiecăriu an pentru anul următor.

Această decizie se poate descărca din aplicația noastră, urmând pașii:

Din secțiunea ‘Configurări’ accesăm ‘Serii’

Din ‘Serii’,scroll in jos pana la link-ul de descărcare aflat în josul paginii, apoi click pe acesta.

Se va deschide apoi o fereastră pentru completarea anului, numărului deciziei și data deciziei. Selectezi apoi responsabilii.

După completare descarci și gata!

Spor în noul an!

Documents footer

For a complete design, our application allows you to set a footer for your documents.

You can set the footer taking following actions: first, go to ‘Configurations’

Then ‘Document layout’

And the last step is to check the box indicated by the arrow in the image below, and then make the selection of the desired fields.

For example, I have selected Company name, Tax Payer’s Registration Number, Company ID, Phone, Company e-mail and Website.

After the settings are done, the invoice footer looks like in the picture below.

You can also select the seller and buyer information that will appear on the invoice by following the steps here.